Postoje brojne predrasude koje vas onemogućavaju da budete uspješni u prikupljanju grant sredstava. Te predrasude su:
- Donatori jedva čekaju da mi daju sredstva. Naprotiv, u stvarnosti je traženje sredstava aktivan proces, gdje vi istražujete i tražite sredstva i ne čekate pasivno da vas donator pronađe. Vaš uspjeh ili neuspjeh zavise od toga da li ste prepoznali pravu šansu za grant ili ne!
- Što više sredstava tražim, više ću dobiti. Naprotiv – što je budžet veći, teže je dobiti sredstva. Velika sredstva se obično daju organizacijama koje iza sebe imaju čitav niz uspješno realizovanih projekata. Ako ste mala i nova organizacija, počnite sa malim budžetom. Vremenom ćete izgraditi svoj kredibilitet koji će omogućiti dobijanje većih sredstava. Sa druge strane – ako imate mali projekat sa velikim budžetom, dobiti ćete vjerovatno manja sredstva nego što ste tražili.
- Ako jednom dobijem sredstva od donatora, sigurno ću ih dobijati i u budućnosti. Ne očekujte da i sljedeći put automatski dobijete sredstva od vašeg donatora. Donatori više vole ako imate mrežu finansijske podrške koja vam omogućava nastavak vašeg projekta i rada. Prioriteti i interesi donatora se mijenjaju – nemojte se zato nikada oslanjati samo na jednog donatora.
- Ako dobijem novac – on je moj i nikome ne polažem račun. Stvarnost je da vam donatori ne poklanjaju novac- oni sklapaju ugovor sa organizacijama čiji projekti zadovoljavaju njihove potrebe i interese. Aplikacija ili projektni zahtjev je stoga obavezujući ugovor između vas i donatora. To znači da morate da slijedite njihova pravila podnošenja finansijskog i narativnog izvještaja, obaveznog informisanja o svim izmjenama u projektu itd. Ako želite npr. da kupite vozilo (ili nešto drugo) koje nije predviđeno budžetom, morate prvo konsultovati donatora.
- Laži ili preuveličavanja povećavaju moje šanse za dobijanje granta. Često padamo u iskušenja da slažemo i preuveličavamo kod pisanja grantova – nemojte to raditi, nikada se ne isplati. Dugotrajni i uspješni odnosi sa donatorima su uglavnom zasnovani na istini. Ako izgubite povjerenje donatora, izgubiti ćete i svoju reputaciju a možda ćete morati i da vratite sredstva.
- Svoje ciljeve treba potpuno da prilagodim interesima i potrebama donatora. Nemojte svoje interese i potrebe nikada u potpunosti podrediti interesima donatora. Bolje je da odredite svoje ciljeve i interese i onda ih prilagodite tako da odgovaraju interesima donatora.
- Neuspjeh je katastrofa. U prosjeku samo 5-10% prijedloga dobija sredstva. Ako je vaš prijedlog odbijen, ne uzimajte to tragično, već shvatite to kao iskustvo iz kojeg ste nešto naučili i pokušajte ponovo. Ako je potrebno, pitajte donatora zašto je odbio vaš prijedlog i šta treba da uradite sljedeći put.